söndag 4 mars 2012

Tanter på släp..


Alltså....Tanten hon är mer än lovligt knäpp.
Idag har hon dragit igång ett av sina påhitt.
Tolktävling!
Inte nog med att det ska vara en människa PÅ hästen, det skall vara en på släp bakom!
Jamen alltså..ni hör väl själva!
Jag är inte inkörd och ingen är sugen på att tolka bakom mig.
Fast med tanten kan man inte veta säkert....
Nåja, vem kan nu tänkas ställa upp på det här?
Brorsan såklart. Han har kutat runt på ridplanen halva dagen i full fart med Jesse på ryggen och släpandes på tanten, och han tycker det är kul!
Den grabben, han finner sig i det mesta. Jag protesterar då i alla fall men Siro han säljer sin själ för en morot. Jag jobbar litet lugnt jag.
Väntar på Maria som skall komma och massera mig, är litet stel och styv här och var.
Men igår tränade vi NH jag och Tanten.
Jag kan minsann jag med. Jag var som en hund, följde varenda liten rörelse.
Sen när vi var klara och jag strosade runt litet fick jag lust att galoppera.
Pang så låg jag där i snön. Höger bak och jag kommer inte överens.
Så nu har jag galoppförbud till Magiska Maria varit.
Bäst låta bli, Tanten kan få hjärtinfarkt. Hon kan ju vara bra och ha så det är bäst låta bli.Nu ska jag drömma om sommaren och betet en stund.
Får nya dojor i morgon.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar